نوشته های علی پورهاشمی

فرزند پائیز

پسر ایرانم
دلشکسته این سرزمین
گندم وجودم در دورانی قد کشید که هیچ ندیدم
جز ستم...غم...نان...دین گریزی... بی عدالتی
برای بقاء باید درخفاء بمانم نمی دانم تا کی اما این نیز بگذرد
خواهان برابری..، برداری..، وآزادیم
از بازیچه قراردادن دین خسته ام
از تمرکز اجباری قدرت خسته ام
بیزارم از دورنگی و خواهان تحولم و معتقدم به جدایی دین از سیاست
دمکراتم و پایبند به ارزش های الهی

و شعار من زنده باد مخالف من و دعای من برای شماصبوری است

علی پورهاشمی بهار ۸۷

۴ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

واژه Selfie مدتی است که بسیار فراگیر شده و به وفور در شبکه های اجتماعی استفاده می شود.
این واژه حتی به فرهنگ لغات آکسفورد هم وارد شده است. جالب اینکه اکسفورد واژه سلفی را به عنوان واژه سال ۲۰۱۳ اتنتخاب کرد! به گفته آنها، استفاده از این واژه در سال ۲۰۱۳ ، ۱۷ هزار بار نسبت به سال ۲۰۱۲ رشد داشته است.
سلفی به عکسی اطلاق می شود که یک فرد با یک تلفن همراه یا وب کم «از خود و یا خود و همراهانش» ثبت می کند و آن را در یک سایت یا شبکه اجتماعی به اشتراک می گذارد.
به گزارش CCN واژه سلفی برای نخسیتن بار در ۱۳ سپتامبر سال ۲۰۰۲ و در یک چت روم به کار رفته است. در این سال یک مرد استرالیایی با بارگذاری یک سلفی از خودش، از دیگر کاربران به خاطر فوکوس نبودن وب کم و واضح نبودن عکس (به دلیل مستی) عذرخواهی کرده و یاد آور شده که این عکس، یک سلفی است.
با این حال ۹ سال طول کشید تا از این واژه برای نشان گذاری عکس های سلفی استفاده شود. در ۱۶ ژانویه ۲۰۱۱ بود که کاربری بنام «جنیفر لی» برای نشان گذاری یک عکس از این واژه استفاده کرد.
در اینستاگرام با جستجوی هشتگ Selfie درمییابید که بیش از ۱۵۰ میلیون عکس با هشتگ سلفی نشانه گذاری شده است.
با تمام این احوال، اولین عکس سلفی سالهای سال پیش و در ۱۸۳۹ گرفته شد.
.
پی نوشت:
اولین عکس سلفی که از خودم گرفتم،عکس مربوط به بهار سال ۱۳۸۵
۳۱ مرداد ۹۵ ، ۱۴:۰۱
علی پورهاشمی

از این حق کشی ها دلم خون شده

ببین یک جهانی که افسون شده

بگو تا بدانم گناهت چه بود

تو ای کودک تازه گلگون شده

از اینجا صدا میزنم یا حسین

دلم از غم حلب در خون شده... 

.

میدونم تمام وجدانهای بیدار با دیدن صحنه های کشته شدن کودکان بی گناه دلشون به درد میاد.براستی گناه کودکان

کشته شده در جنگ چیست.شاید گناه کودکان کشته شده در جنگ! تنها ادامه دادن نفس های آزادی نسل آینده است..

دلم برای کودکان بی گناه جنگ می سوزه .لعنت بر جنگ لعنت بر کسانی که بخاطر منافع شان کودکان بی گناه را می کشند.خدایا کجایی

.

#عمران

#کودکان_بیگناه_سوریه

۱ نظر ۳۱ مرداد ۹۵ ، ۰۰:۵۹
علی پورهاشمی

از نظر بنده از مشروطه تا انقلاب اسلامی دو روز نحس در تاریخ معاصر ایران است .اولین روز مخالفت با جمهوری خواهی رضا خان به رهبری مدرس،روحانیون به دلایل مذهبی با جمهوری مخالف بودند؛ زیرا آنها جمهوری را با بی دینی برابر می دانستند.چنین شبهه ای زمانی در اندیشه روحانیون ایجاد شد که در کشور ترکیه رژیم جمهوری با جلوه های صد دینی برقرار گردید.

و روز نحس دوم برای ایران کودتای ۲۸ مرداد یکی از حوادث سرنوشت‌ساز در تاریخ معاصر ایران بود که در دوازدهمین سال حکومت پهلوی دوم به وقوع پیوست و سبب تثبیت حاکمیت او تا ربع قرن دیگر شد. و به تعبیر بنده دولت قانونی مصدق نه تنها به دست دولت آمریکا و انگلیس سقوط کرد،بلکه مخالفان تاثیر گذار دیگری از جمله آیت الله کاشانی داشت.

کاشانی دربارهٔ خود می‌گفت: «من سرمایه مملکت هستم. فقط رهبر مسلمین ایران نیستم، مرا همه مسلمانان جهان به رهبری قبول دارند. او هم‌چنین شاه را «مرد تربیت شده عاقل»و «مردی معقول تحصیل کرده و با تحصیلات»خواند وگفت: «عقیده من این است که ایران سالیان دراز حساسیت سلطنت دارد و فی الحقیقته وجود شاه یک جهت جامعی برای جمع‌آوری کلیه طبقات مردم به‌دور این مرکز ثابت است.

او در پاسخ به سؤال اخبار الیوم مبنی بر اینکه به‌نظر شما بزرگ‌ترین اشتباه مصدق کدام است؟ گفت: «پایمال کردن قانون اساسی و عدم اطاعت از اوامر شاه».او هم‌چنین اشتباه بزرگ مصدق را تلاش برای برقراری جمهوریت شمرد و گفت: «مصدق برای برقراری جمهوریت می‌کوشید. او شاه را مجبور کرد ایران را ترک کند؛ اما شاه با عزت و محبوبیت چند روز بعد برگشت. ملت شاه را دوست دارد.

و در آخر دو سوال در ذهنم مبهم هست..

یک :براستی چرا روحانیت با مردم نبودن و راهشان را به نفع قدرت عوض می کردند.؟

دوم:آیا روحانیت باعث پیشرفت ایران از مشروطه تا انقلاب اسلامی بودند.؟

۲۷ مرداد ۹۵ ، ۲۱:۲۷
علی پورهاشمی

بازتاب کودتای بیست و هشت مرداد در انتخابات ایالات متحده آمریکا را خواندم ذهنم مشغول شد،برنی سندرز، نمایندهٔ حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده، در مناظرهٔ خود با هیلاری کلینتون11 فوریهٔ ۲۰۱۶ بیان می کند:در اشاره به دخالت‌های بیجای آمریکا در ساقط کردن دولت‌های کشورهای دیگر، به دولت مصدق اشاره کرد:ولی این مورد جدیدی نیست. این دخالت به پنجاه یا شصت سال پیش برمی‌گردد؛ جایی که ایالات متحده در ساقط کردن دولت‌ها دست داشت. یکی از این موارد،ساقط کردن دولت مصدق در ۱۹۵۳ میلادی بود.هیچ فردآمریکایی مصدق را نمی‌شناسد؛ او نخست‌وزیر منتخب ملت ایران بود. او به خاطر منافع ایالات متحده و بریتانیا، از قدرت به زیر کشیده شد؛ و نتیجهٔ آن، دیکتاتور شدن شاه ایران بود؛ و سپس شما انقلاب ایرانی‌ها را دارید و در نهایت به جایی رسیدیم که الان هستیم.سندرز در مصاحبه با خبرگزاریcnnچنین گفت:سرنگونی(مصدق)نخست وزیر انتخاب شده طی فرایند دموکراتیک در ایران، فاجعه بود.نکته اصلی در سخنان من این بود که آمریکا نباید به دنبال سرنگونی دولتها باشد.به عقیده من، سرنگونی(مصدق)نخست وزیر انتخاب شده طی فرایند دموکراتیک در ایران، فاجعه بود؛ بنابراین، تصور نمی‌کنم آمریکا به لحاظ قانونی یا اخلاقی حق داشته باشد دولت‌ها را سرنگون کند و این تلاش‌ها اغلب نتیجه عکس داشته و بی‌ثباتی بسیاری را در مناطق مختلف به بار آورده است.

.

بنده هیچ گاه بخاطر کودتا بیست و هشت و مرداد ۱۳۳۲ و سرنگونی هواپیما مسافربری ایران توسط ناو آمریکایی هرگز دولت وقت این دو کشور را نمی بخشم و دو دلیل دارم برای نبخشیدن و فراموش نکردن دارم :دلیل اول دولت بریتانیا که در مقابله با مصدق حاضر به هر اقدامی شده بود توانست نظر دولت آمریکا را به شرکت در مقابله با مصدق در مقابل شریک کردن شرکت‌های آمریکائی در نفت ایران جلب کند.انتخاب دولت جمهوری‌خواه آیزنهاور در آمریکا نیز به این روند کمک کرد و سازمان‌های اطلاعاتی دو کشور به طرح یک اقدام مشترک در ایران برای سرنگونی مصدق پرداختند. بریتانیا به دلیل نیاز به جلب مشارکت شاه و نیز به دلیل بسته بودن سفارت انگلستان در ایران نیازمند به همراه کردن آمریکا در کودتا بود. و منجر به سرنگونی دولت قانونی و مردمی مصدق شد.و دومین سرنگونی هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران توسط ناو آمریکایی در دوازده تیرماه شصت و هفت و کشته شدن دویست و نود نفر از هموطنای بی گناه کشورم و در آخر باید بگویم نگذاریم دولت های کشور های بیگانه کشور ما را تعییر دهند بخاطر منافع شان ایران باید به وسیله اندیشه مردمش تغییر کنه.

۲۴ مرداد ۹۵ ، ۰۵:۱۵
علی پورهاشمی