نوشته های علی پورهاشمی

فرزند پائیز

پسر ایرانم
دلشکسته این سرزمین
گندم وجودم در دورانی قد کشید که هیچ ندیدم
جز ستم...غم...نان...دین گریزی... بی عدالتی
برای بقاء باید درخفاء بمانم نمی دانم تا کی اما این نیز بگذرد
خواهان برابری..، برداری..، وآزادیم
از بازیچه قراردادن دین خسته ام
از تمرکز اجباری قدرت خسته ام
بیزارم از دورنگی و خواهان تحولم و معتقدم به جدایی دین از سیاست
دمکراتم و پایبند به ارزش های الهی

و شعار من زنده باد مخالف من و دعای من برای شماصبوری است

علی پورهاشمی بهار ۸۷

۷ مطلب در خرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است


امروز سالروز شهادت دکتر علی شریعتی هست

دکتر علی شریعتی از مبارزان و فعالان مذهبی و سیاسی و از نظریه‌پردازان انقلاب ایران است.

دکتر شریعتی، علاوه بر شهرت زیادش برای سهم داشتن در انقلاب ایران، به‌دلیل کارنامۀ فعالیت‌هایش برای احیای مذهب و سنت در جامعه و بیدارگری دربارهٔ سلطنت وقت نیز شهرت داشته‌است.شریعتی را در ادبیات معاصر معلم شهید می‌نامند.

شریعتی به عنوان یکی از بزرگترین نظریه پردازان در عرصه دموکراسی اسلامی همیشه سعی می کرد تا پوسته ظاهری فهم توده ها از دین و دنیا را بتراشد و چهره واقعی و جایگاه حقیقی انسان مسلمان را برای انها تصویر کند.

دکتر شریعتی در سخرانی فرمودند :

مبارزه با دین طاغوت پرستی دین ملاء و مترفین درموقعی که عریان و با روی باز و آشکار زندگی می کنند آسان است ،اما وضع از موقعی خطرناک می شود که دین طاغوت پرستی و شرک در لباس و جامعه دین توحید، بصورت ابزار دست ملاء و مترفین در جامعه عرضه و نمودار گردد.


به گفته پدر طالقانی: دکتر شریعتی در شک نماند، دنبال تحقیق رفت،کتاب خواند، تفکر کرد ،اندیشید ، هجرت کرد.، با مردم دنیا و مکتب های مختلف آشنا شد. به تدریج آفاق ذهنش باز شد و آن چه که باید بداند از یک اسلام متحرک انقلابی دریافت و به وطن خودش برگشت... خداوند آثار این شخصیت ،کتاب های او ، و نظریات او را همیشه برای ما و برای جوانان زنده تر بدارد و بر شماست که پیرامون مطالب او بحث کنید و بیندیشید و همان راهی که او رفت را ادامه بدهید. 

روحشان شاد و راهشان پر ره رو باد


#دکتر_علی_شریعتی #دکتر_شریعتی #شریعتی #آیت_الله_طالقانی #طالقانی #۲۹خرداد #معلم_شهید_دکتر_علی_شریعتی

۲۹ خرداد ۹۶ ، ۰۳:۱۹
علی پورهاشمی

هموطنم

تهرانت را در آغوش بگیر ، ایرانت را بغل کن

داعش وطنی، کمربند انفجاری اش را دور چهارشنبه ای در رمضان پیچید

فاجعه ، دلهره و هراس را دور خردادمان

نفرتش را و کینه اش را و بدخواهی اش را دور بهارمان پیچید ، دور بهارستان مان 

تعصب کور و جهالت  را دور تهران مان پیچید

اندوه و سوگ را دور ایرانمان...

داعش وطنی ،خودش را تکه تکه کرد و قلب همه مردم را اندوگین کرد ، تا ما ثابت کنیم در کنار هم هستیم چون باهم قوی تریم 

روحشان شاد و یادشان گرامی 

پی نوشت:

عکس مربوط به همبستگی و همدردی با قربانیان تروریسم در سمنان

منظور از داعش وطنی افرادی بی شرف ایرانی هستند که به داعش پیوست اند 


#هموطنم #ایران #ترور #شهید #داعش_وطنی #در_کنار_همیم


#تهران #تروریست #وطنم #Iran #ایرانم

۲۰ خرداد ۹۶ ، ۰۱:۱۸
علی پورهاشمی

برای ایران و آرامش ایران با هر تفکر و عقیده ای که داریم بخاطر وطن مان در کنار هم هستیم،تروریست جناح ،گروه نمی شناسند.

خداوندا و ای بزرگ آفریننده این سرزمین را از دشمن، از خشک سالی و از دروغ حفظ نما

کوروش کبیر

#در_کنار_همیم #تهران #ایران  #تروریست #داعش #مجلس #حرم #وطنم #iran #tehran 

۱۷ خرداد ۹۶ ، ۱۵:۵۴
علی پورهاشمی


کودکان امروز در حال تکرار همان صحنه هایی هستند که پدرانشان دیروز شاهد آن بودند.، که به این نسل معصوم خشونت جنگی و نوشتن وصیت نامه را یاد می دهند.کودکان باید زندگی کنند ،شادی کنند و با اسباب بازی شان سرگرم باشند. نسل من ، بعد انقلاب پنجاه و هفت قربانی خشونت جنگی بوده و جنگ را حس کرده... دیگر نباید گذاشت این نسل طعم تلخ ،جنگ ،خشونت و نفرت را بچشد
هنگامی که سلاح به کودکان می دهیم و نوشتن وصیت نامه را به شان توصیه می کنیم.، و یادشان می دهیم زندگی لذت نداره و لذت و شادی در جایی دیگر است یعنی تباه شدن زندگی عادی شان.. سلاح به دست دادن و نوشتن وصیت نامه، همه خشونت هایی است که در حق کوکان معصوم سرزمین مان انجام می دهند. احساس نفرت، جنگ و خشونت زندگی را برای کودکان سرزمینم تلخ می کند.
هنگامی که جنگ نیست و ما در رخ دادن و پیش بردن آن نقشی نداریم چه لزومی دارد که سلاح دست شان دهند و بگویند وصیت نامه بنویسند.
حتی خدای نکرده اگر چه در کشور و منطقه ،جنگی رخ بدهد. باید کودکان را از فضای جنگی دور کنند و راه های دور کردن از فضایی جنگی را، مسئولان باید ، در ذهن داشته باشند
پسرانی که به جای اسباب بازی، کتاب داستان،دیدن کارتون،بازی با همسالان، موسیقی سلاح‌های جنگی واقعی را در دست بگیرند و تفریحشان شرکت در مانور جنگی و رزمایش باشد، به لحاظ روانی بسیار خشونت طلب‌تر از هم سن و سالهای شان خواهند بود که در محیطی طبیعی رشد کرده اند.، و این چنین است که بی رحمی، خشونت ،قتل و جنایت در آنها نهادینه خواهد شد.
عصبانی ام... به امید صلح ، دوستی و جهانی عاری از خشونت و جنگ طلبی
زنده باد زندگی و شادی
۰۹ خرداد ۹۶ ، ۱۴:۱۳
علی پورهاشمی

انسان بزرگ نمی شود جز بوسیله فکرش
شریف نمی شود جز به واسطه رفتارش و قابل احترام نمی گردد جز به سبب اعمال نیکش

تشکر می کنم از استاد جمادی عزیز که  همیشه رفتارش قابل تحسین و احترام بوده، همیشه نسل جوان را، راهنمایی کرده و برای شان وقت گذاشته و هیچ وقت خودشان را بالاتر از افراد نمی داند، با اینکه از دانش بسیار خوبی در  زمینه های مختلف از جمله سیاست  برخوردار هستند ، با صبر به حرف ها گوش می دهند.،راهنمایی می کنند و جواب منطقی ارائه می دهند.
بنده بعد از انتخابات مجلس سال هشتاد وشش با ایشان آشنا شدم  و تلاش شان و راهنمایی های شان و نظرات کارساز شان  را  در  پایه گذاری بنیاد توسعه سمنان دیدم و افراد از ایده ها و راهنمایی های راهگشاه شان استفاده کردن و نظراتشان کارساز بود.
همیشه مباحث که با مرحوم مداح عزیز و دیگر دوستان داشتن پر از دانش بود که معلومات و  دانش سیاسی نسل جوان را ارتقاء می داد. که در هیچ یک از  کمیته های آموزشی احزاب افراد نمی توانستن فرا بگیرند.
ایشان انسانی فرهیخته ، روشن فکر ، و دغدغه مندی هستند.، کاش بیشتر بزرگان مثل ایشان بودند. بنده حقیر برای شان آرزوی سلامتی و موفقیت روز افزون شان را در زندگی از خداوند متعال خواستارم.
پاینده باشید استاد

۰۸ خرداد ۹۶ ، ۱۹:۳۸
علی پورهاشمی

وقتی سید محمد خاتمی عزیز در بیست و هشت اردیبهشت هفتاد و شش به سمنان آمد، بنده به اتفاق پدرم به بازار رفتیم افرادی با در دست ‏داشتن عکس ناطق نوری خود را به اتوبوس که حامل سیدمحمدخاتمی عزیز بود ، رساندن و ایشان را مورد هتاکی قرار دادند، و شعار جانم فدای رهبر و ناطق یاور رهبر می دادند. که بعضی شعار ها یادم نیست. ولی سید عزیز لبخند زد و برای مخالفین دست تکان داد. و جلوی درب مسجد امام، با اقتدار از اتوبوس خارج شد و دستانشان را برای افراد حاظر در جمعیت بلند کردند. آن زمان که هشت سالم بود دوست داشتم عکسی از سید عزیز اصلاحات در دست داشتم و جلو افرادی که هتاکی کردن و شعار می دادند می گرفتم... و سرانجام بیست سال گذشت و خوشحال هستم این فرد الان در جبهه اعتدال و اصلاحات هستند.، و ناطق نوری و خاتمی عزیز همسو شدن برای ایران 

بنده امشب بعد از بیست سال در جشن حماسه دوم خرداد و پیروزی دکتر روحانی عکس سید عزیز را بالا بردم که متاسفانه امسال به دست خودی عکس خاتمی عزیز  پایین کشید شد. که بشدت عصبانی ام.. ولی مهم نیست مهم تداوم راه سید محمد خاتمی است.

پاینده باد ایران ، اصلاحات و سید محمدخاتمی 

۰۳ خرداد ۹۶ ، ۱۱:۱۹
علی پورهاشمی

من نه فرزند انقلابم

نه فرزند جنگ

من فرزند اصلاحاتم

پی نوشت:وقتی هشت ساله بود تنها دلیل که از من می پرسیدن چرا همش خاتمی،خاتمی می کنی این بود که می گفتم خوشگله، مهربان و خوشتیپ هست.،البته الان دلایل زیادی برای حمایت دارم یک نمونه اش را بیان می کنم که خاتمی عزیز به ما جرات اعتراض داد. حتی از شخص خودشان...حماسه دوم خرداد گرامی باد

پاینده باشید سیدمحمدخاتمی عزیز

#خاتمی #دوم_خرداد #خاتمی_حذف_شدنی_نیست #اندیشه_خاتمی #ایران_برای_همه_ایرانیان #عزت_ایران#سال۷۶ #سیدمحمدخاتمی

۰۲ خرداد ۹۶ ، ۰۷:۴۵
علی پورهاشمی