نوشته های علی پورهاشمی

فرزند پائیز

پسر ایرانم
دلشکسته این سرزمین
گندم وجودم در دورانی قد کشید که هیچ ندیدم
جز ستم...غم...نان...دین گریزی... بی عدالتی
برای بقاء باید درخفاء بمانم نمی دانم تا کی اما این نیز بگذرد
خواهان برابری..، برداری..، وآزادیم
از بازیچه قراردادن دین خسته ام
از تمرکز اجباری قدرت خسته ام
بیزارم از دورنگی و خواهان تحولم و معتقدم به جدایی دین از سیاست
دمکراتم و پایبند به ارزش های الهی

و شعار من زنده باد مخالف من و دعای من برای شماصبوری است

علی پورهاشمی بهار ۸۷

دانش‌آموزان همچنان تنبیه می‌شوند؟

چهارشنبه, ۵ آبان ۱۳۹۵، ۰۷:۰۵ ب.ظ

دانش‌آموزان همچنان تنبیه می‌شوند؟

۱- قیصر قادری دانش‌آموز پایه پنجم دبستان ادیب روستای خیرآباد منطقه بمپور است که توسط معلمش مورد تنبیه بدنی قرارگرفت،در بیمارستان ایران شهرستان ایرانشهر تحت درمان قرار گرفته است.

۲- در شهرستان کلاله از استان گلستان، پنج دانش آموز کلاس هشتم فارغ از اینکه معلم چه قصدی دارد، بنا به درخواست معلم پای تخته حاضر می شوند و با ضرب وشتم از سوی معلم روبرو می شوند.

۳- در روستای مختارآباد شهرستان رودبار جنوب در استان کرمان، دانش‌آموزانی که توان پرداخت شهریه نداشتند شلاق خوردند و اخراج شدند.

۴- معلم دینی عصبانی در مدرسه شهید نورایی در منطقه ۹ تهران موجب شکستگی سر دانش‌آموز کلاس شد.

.

پی نوشت: یک ماه از سال تحصیلی جدید گذشته که شبکه‌های اجتماعی پر می‌شود از خبرهایی از این دست،من یاد دوران دانش آموز بودن خودم افتادم که هیچ وقت مدرسه را دوست نداشتم همیشه برای من بد بود، نکبت بود، برای جانم بلای آسمانی بود و هیچ وقت آن روزهای پر از استرس و خستگی را از یاد نخواهم برد.هیچ وقت در مدرسه گریه نکردم، ولی نه مدرسه را دوست داشتم و نه کلاس هایش با اون معلم های عقده ای و خشن و بی رحم و جانی معلم های مردی که سیگاری و خشن...ناظمی های بی رحمی که من را بدجور تنبیه می کردند.و بخاطر خنده در صف و یا دیر آمدن باید کل مدرسه را تمیز می کردم در حد مرگ کتک می زدند. و مدیری که به فکر کسب و کار دوم بود.متاسفانه ملاک انتخاب مدرسه برای خانواده ام نزدیکی مدرسه به خانه بود.

هیچ وقت نمی بخشم کسانی را که با اعصاب و آینده من  بازی کردند.

#مدرسه #کلاس#گریه#اشک#وحشت#ناظم #دانش_آموزان 

۹۵/۰۸/۰۵
علی پورهاشمی