نوشته های علی پورهاشمی

فرزند پائیز

پسر ایرانم
دلشکسته این سرزمین
گندم وجودم در دورانی قد کشید که هیچ ندیدم
جز ستم...غم...نان...دین گریزی... بی عدالتی
برای بقاء باید درخفاء بمانم نمی دانم تا کی اما این نیز بگذرد
خواهان برابری..، برداری..، وآزادیم
از بازیچه قراردادن دین خسته ام
از تمرکز اجباری قدرت خسته ام
بیزارم از دورنگی و خواهان تحولم و معتقدم به جدایی دین از سیاست
دمکراتم و پایبند به ارزش های الهی

و شعار من زنده باد مخالف من و دعای من برای شماصبوری است

علی پورهاشمی بهار ۸۷

۵ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

امروز تولد علیرضا جان خواهر زاده عزیزم هست.، نمی دانم چه بگویم، خودم در زندگی ام نه نصیحت می کردم و نه نصیحت پذیر بودم. و فقط می توانم یک توصیه دایی و خواهرزاده ای کنم به علیرضا عزیز


علیرضا جان! 

آزاده باش

که اگر آزاده نباشی 

هر جا که باشی

در قفسی

آزاده باش که در قفس هم

آزاد باشی 

_


تولدت مبارک الهی همیشه شاد، سلامت و موفق باشید.

۲۸ ارديبهشت ۹۶ ، ۰۸:۴۱
علی پورهاشمی

باوجود تمام انتقادهای که به دولت  روحانی دارم، برای ایران و حفظ ایران  دوباره به روحانی رای می دهم.

_

در این بهاران که گل شکفته که لاله خفته به زیر باران

در این خموشی که نای خسته که می شکسته ز جور طوفان

ز شب چه خواهی طرب چه جویی به دل چه گویی ز حجر یاران

بیا سحر شو ز شب به در شو سپیده باش و سیه بگردان

دوباه لبخند دوباره پیوند دوباره پیمان دوباره ایران

دوباره ایران دوباره ایران دوباره ایران

دوباره ایران دوباره ایران دوباره ایران


۲۵ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۱:۳۰
علی پورهاشمی

بزرگان عرصه سیاست در انتخابات شورا شهر همه چیز را در انحصار خود و اطرافیان خود گرفتن و اجازه عرض اندام به جوانان را نمی دهند. 

بزرگان در انتخابات شوراها باید به جوانان میدان بدهند و تجربه خود را به کاندیدای جوان منتقل کنند. و یادشان باشد در پیروزی انقلاب اسلامی چه قبل از پیروزی و چه بعد آن جوانان همواره از نقش تاثیرگذاری برخورد دار بودن و توانستن در انقلاب و دفاع مقدس نقش بسزایی بی آفریند.

بزرگان عرصه سیاست جوانان با استعداد و نخبه و خلاق و پر تلاش را شناسی کنند. و برای شان وقت بگذارند.، و زمینه حضور جوانان را در شورای شهر فراهم آورند. و بهتر از بنده حقیر ،خصوصیات جوانان امروز را می دانند.، که نمونه بارزش می توان به مطالب گری، نوآوری‌، به روز بودن، خلاقیت، ایده های نو اشاره کرد. 

به اعتقاد بنده پویای شورای شهر مرتبط به جوان بودن و تخصص لازم اعضای شورای شهر هست.

اشاره ای به سخنان دکترعارف بعد از انتخابات هفت اسفند دارم مبنی بر اینکه فرمودند: «شوراهای اسلامی شهر و روستا که نقش پارلمان های محلی را ایفا می کنند باید به دست جوانان و زنان متخصص و دلسوز سپرد و خواهش من از نسل اولی ها این است که در انتخابات شوراها عرصه را برای حضور جوانان و زنان باز بگذارند.

به همین منظور دکتر عارف انتخابات شوراها را فرصتی مغتنم برای ورود جوانان و زنان می داند فرصتی که در صورت استفاده مناسب می تواند دستاوردهای مهمی به همراه داشته باشد. البته جا دارد که ذکر کنم ، همواره موانعی در مسیر مشارکت جوانان وجود دارد که اصلی ترین آن بی توجه ای در جامعه از سوی بزرگان عرصه سیاست است.، و از موانع دیگر حضور جوانان این است که ورود به عرصه هایی مانند شورا و مجلس بدون هزینه‌های مالی امکان پذیر نیست.، احزاب و انجمن های که به جوانان ایمان دارند باید منابع مالی شان را تامین کنند و نباید با گرفتن حق عضویت به فکر خود و دوستان خود باشند.

یادشان باشد جوان برای مدیریت کشور باید پله های عرصه مدیریت را طی کنند و چه بهتر از شورای شهر شروع شود. و بنده حقیر  در انتخابات شورای شهر حامی هم نسلان خود هستم.

سید علی پورهاشمی 


#انتخابات_شورای_شهر #جوانان #سیاست #رای_پاک_شورای_پاک #شورای_شهر

۱۸ ارديبهشت ۹۶ ، ۰۴:۰۵
علی پورهاشمی

چهار سال پیش مرد کلید داری آمد و گفت: «من می خواهم بگویم همه چیز با تدبیر و امید و با کلید تدبیر حل خواهد شد. شما بدانید (با این کلید) مساله هسته ای و تحریم ها هم حل خواهد شد و رونق اقصادی هم ایجاد خواهد شد.» غافل از اینکه بعضی از قفل ها اصلا کلید نمی خورد و کنترل از راه دور هست و ریموت اش هم دست افراد دیگری بوده  و در این انتخابات دکتر روحانی به کمک مردم کنترل ریموت را سعی می کند از دست افرادی بگیرد.، و کنترل بیشتر مسایل سیاسی و فرهنگی و اقتصادی دست خودشان باشید. الحمدالله اکثریت مجلس هم یاری گر دولت هستند 


از نظر بنده حقیر دکتر روحانی در چهار سال آتی با کنترل ریموت می آید. و برای عزت ایران و ایرانی تلاش خواهد کرد. 

با تمام انتقادهای که  از دولت دارم دوباره از دکتر روحانی حمایت می کنم فقط بخاطر ایران و عزت ایرانی  #روحانی #تا۱۴۰۰باروحانی #دوباره_ایران #کلید #دکترروحانی #عزت_ایران #ایران

۰۹ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۷:۳۱
علی پورهاشمی

شورای شهر مکانی است که باید به فکر شهرسازی و رفع مشکلات شهر باشد. ولی باید به این نکته توجه داشت که سیاسی بازی و توجه به موفقیت یک جناح همیشه باعث عقب‌ماندگی است.، که سیاسی بودن شورا باعث عقب‌ماندگی شهر می شود.

به اعتقاد بنده سیاست‌ بازی باعث تمامی مشکلات شهر می شود و شهر سیاست زده پیشرفت نمی‌کند. 

داشتن نگاه سیاسی جرم نیست اما همگان باید بدانند که در شورای شهر قرار نیست که وزیر تائید شود که بخواهیم نگاه سیاسی مستقیم داشته باشیم. تمامی نگاه‌های سیاسی باید در خدمت به موفقیت و توسعه شهر باشد.

شورا باید برای شهر و مردم شهر تصمیم‌گیری کند. و نباید اعضای آن به فکر جناح خود و دوستان و آشنایان خود باشد.

متأسفانه باید بگویم تجربه شوراهای گذشته نشان داده که هر زمان شورا با اکثریت سیاسی تشکیل‌ شده هرچند که اعضای آن تا حدودی نیز تخصص داشته‌اند موفق نبوده است.

قطعا یک معلم، پزشک و یا وکیل دارای جایگاه بالایی است اما باید دید که آیا در شورای شهر ، معلم یا پزشک پیرو جناح خود می‌تواند کارایی داشته باشند..

یک معلم ،پزشک و یا وکیل هرکدام به‌ نوبه خود دارای جایگاه مناسب اجتماعی هستند.، و دیگر احتیاجی برای حضور در شورا را ندارند. و چه بهتر در شورا افراد جوان تحصیل کرده با هوش ، پرنشاط و پرانرژی باشد.


و در آخر باید بگویم در انتخابات شورای شهر فارغ از هر جناح بندی  سیاسی حامی هم نسلان خود هستم. 

این بود نظر بنده حقیر درباره انتخابات شورای شهر 

موفق و سربلند باشید.


سید علی پورهاشمی 

#شورای_شهر #انتخابات۹۶ #سمنان #شهر #جوانان #انتخابات_شورای_شهر

۰۳ ارديبهشت ۹۶ ، ۲۰:۲۵
علی پورهاشمی